W dniach 24-25 listopada w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie odbyła się trzecia edycja organizowanej przez “Hotelarza” i Horwath HTL konferencji Hotel & Tourism Trends – najważniejszego forum branży hotelarskiej w Europie Środkowej. Wydarzenie, którego partnerami strategicznymi byli Grupa Orbis i Samsung, a złotym sponsorem została m.in. Nova Group, zgromadziło ponad 350 uczestników, którzy wzięli udział w 19 sesjach tematycznych prowadzonych przez najlepszych ekspertów z Polski i całej Europy. Podczas konferencji ogłoszono także plany budowy nowych markowych hoteli w Polsce – AC by Marriott we Wrocławiu i Hampon by Hilton w Łodzi.
Obecność wielu polskich i międzynarodowych ekspertów była znakomitą szansą na wymianę doświadczeń oraz rzeczową dyskusję o kluczowych trendach, które pojawiają się w hotelarstwie na całym świecie i mają lub wkrótce będą miały wpływ na rynek polski.
Pierwszy dzień konferencji otwierały trzy prezentacje: Christiana de Barrin – dyrektora generalnego HOTREC, Bartłomieja Walasa – wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Sarah Duignan – dyrektor działu Account Management w STR Global. Eksperci przedstawiali bieżące i przyszłe trendy, a także kluczowe wyzwania, które stoją przed branżą na całym świecie. W dalszej części konferencji dyskusja moderowana przez Krzysztofa Szadurskiego, prezesa zarządu Hoteli Warszawskich Syrena, toczyła się m.in. wokół wpływu social mediów i shareconomy na zachowania konsumenckie, ale skupiła się przede wszystkim na kwestii parytetów cenowych w kontekście stanowiska UOKiK oraz Macron Law (ustawy, która weszła w życie we Francji 6 sierpnia 2015 r., prawnej regulacji stosunków hoteli z OTAs). Uczestnicy panelu prowadzonego przez Prezesa Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego – Ireneusza Węgłowskiego, zastanawiali się nad potencjałem “soft brandów” oraz czynnikami napędzającymi rozwój sieci międzynarodowych w Polsce.
Poniżej krótka fotorelacja. Fot. Piotr Gillarski/gilarski.com